Κυβερνοεπίθεση Petya – Όσα πρέπει να γνωρίζετε
28/06/2017
“Στη φόρα” πάνω από 700 εκατομμύρια κωδικοί email. Ελέγξτε αν γνωρίζουν το δικό σας!
04/09/2017
Εμφάνιση όλων

Η Μ.Βρετανία θα απαγορεύσει όλα τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου έως το 2040

Στον πόλεμο της κλιματικής αλλαγής, ο κόσμος της Βρετανικής αυτοκίνησης θα υποστεί σημαντικές αλλαγές έως το 2040.

Στην προσπάθεια για βελτίωση της ατμοσφαιρικής ποιότητας της χώρας, οι υπουργοί θα επιβάλλουν απαγόρευση σε όλα τα νέα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου, η οποία θα τεθεί σε ισχύ έως το 2040.

Οι Michael Gove και Chris Grayling πρόκειται να ανακοινώσουν το νομοσχέδιο, μετά από εξαναγκασμό της κυβέρνησης λόγω ήττας της στην υπόθεση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Ανώτατο Δικαστήριο. Αυτό σημαίνει ότι, μετά το 2040, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται θετικά, ωστόσο υπάρχουν και άσχημα νέα για τους οδηγούς, καθώς η επικείμενη καταστολή πιθανότατα θα συνοδευτεί με την επιβολή εισφορών στους ιδιοκτήτες ρυπογόνων οχημάτων οι οποίοι κάνουν χρήση των πολυσύχναστων δρόμων.

 

Σε μόλις 3 χρόνια, γύρω στο 2020, οι τοπικές αρχές θα μπορούν να επιβάλλουν επιπλέον χρεώσεις σε όλους τους οδηγούς οχημάτων diesel που χρησιμοποιούν κάποιον από τους 81 πιο επιβαρυμένους δρόμους, σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί η βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Υπάρχει, επίσης, το ενδεχόμενο ολοκληρωτικής απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής.

 

Το νομοσχέδιο επίσης περιλαμβάνει οδηγίες στις τοπικές αρχές για τη δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον δημόσιων συγκοινωνιών, συγχρονισμού των φωτεινών σηματοδοτών, αφαίρεση αναβαθμών ταχύτητας (σαμαράκια) και αλλαγή της διαρρύθμισης των δρόμων.

Αναμένεται η δυσαρέσκεια πολλών κατόχων diesel οχημάτων, οι οποίοι ενθαρρύνθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση να αγοράσουν τα υποτιθέμενα οικολογικά αυτοκίνητα σε μία προσπάθεια μείωσης των αερίων του φαινομένου του θερμοκηπίου, αργότερα όμως διαπιστώθηκε πως το διοξείδιο του αζώτου που εκπέμπουν βλάπτει την ποιότητα του αέρα.

 

Οι δημοτικές αρχές θα έχουν εντολή να κάνουν ότι μπορούν, ώστε να αποφευχθούν οι κυρώσεις των οδηγών diesel, οι οποίοι αγόρασαν τα οχήματα καλή τη πίστει.

Εκπρόσωπος της κυβέρνησης αναφέρει:

«Το σχέδιο μας για την αντιμετώπιση των ρυπογόνων diesel θα βοηθήσει τα συμβούλια να καθαρίσουν τις πηγές των εκπομπών αερίων – συχνά έναν μοναδικό δρόμο – με τη χρήση μέτρων κοινής λογικής τα οποία δε θα πλήττουν άδικα τους απλούς εργαζόμενους.

Οι οδηγοί diesel δεν είναι υπαίτιοι και για να τους βοηθήσουμε να μεταβούν σε καθαρότερα οχήματα, η κυβέρνηση θα εφαρμόσει ένα στοχοθετημένο πρόγραμμα απόσυρσης – ένα από τα μέτρα που θα παρθούν για την υποστήριξη των οδηγών που επηρεάζονται από τα τοπικά σχέδια.

Συνολικά, έχουμε επενδύσει £3 δισεκατομμύρια για να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της οδικής μόλυνσης και να υποστηρίξουμε πιο οικολογικές πρωτοβουλίες στον τομέα των μεταφορών».

Η νέα στρατηγική της ποιότητας του αέρα διαδέχεται την ClientEarth, έναν νομικό οικολογικό οργανισμό, ο οποίος υποστήριξε επιτυχώς πως οι υπουργοί δεν κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.

Οι δικαστές αποφάσισαν ότι η κυβέρνηση παραβιάζει το νόμο, επιτρέποντας τη συγκέντρωση του διοξειδίου του αζώτου να αυξηθεί στις κατοικημένες περιοχές.

Η κυβέρνηση έχει επίσης να αντιμετωπίσει πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Comission, η οποία έστειλε στη Μεγάλη Βρετανία τελική προειδοποίηση να συμμορφωθεί με τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη ρύπανση του διοξειδίου του αζώτου, ειδάλλως θα εκδικαστεί από το Ευρωδικαστήριο.

Τα επίπεδα μόλυνσης έχουν ξεπεράσει τα νομικώς επιτρεπτά όρια σε σχεδόν 90% των κατοικημένων περιοχών στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2010.

Είσοδος | Sign in